Na overleg met de fotografie docente
hebben we besloten dat de kinderen een verovering van het Fort in beeld gaan
brengen. Dit gaat in vier 'etappes' die overeenkomen met vier locaties:
verkennen (achter het riet), binnenvallen (bij de poort), belegeren (bij de
kazemat), binnen! Elke locatie moet gevonden worden aan de hand van een
'zoekfoto'. We ontdekten bijvoorbeeld dat de inrichting van het Fort aan de
Drecht overeenkomt met een groepsfoto met soldaten uit de leskist, dus die
moeten ze namaken met hun eigen 'maten.'
Op elke locatie moeten ze vervolgens
een totaalbeeld fotograferen, een detail en een foto maken met mensen in
beeld.
Het was even stoeien totdat we de
opdracht en organisatie zover 'versimpeld' hadden dat het overzichtelijk werd.
In die zin loont samenwerking tussen kunstenaar en docent. In dit geval
was ik als combinatiefunctionaris de 'afgevaardigde' van de school maar
groepsleerkrachten hebben nog meer zicht op organisatie van groepswerk.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten